İstanbul’da “Adab-ı Muaşeret Çalıştayı” Düzenlendi
Birlik Vakfı ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademileri iş birliğiyle, İstanbul Türkçesiyle iletişim becerilerine sahip öğrencilerin yetişmesini hedefleyen “Adab-ı Muaşeret Çalıştayı” düzenlendi.
Okullarda “nezaket, zarafet, hitabet ve adab-ı muaşeret” konularını ele alan atölye, seminer ve drama oyunları gibi etkinliklere hazırlık amacıyla gerçekleştirilen çalıştaya akademisyenler, öğretmenler, sivil toplum kuruluşları ve bilim insanları katıldı.
Projenin koordinatörü Hasan Kocaboğa, yaptığı konuşmada, nezaket, zarafet, hitabet ve adab-ı muaşereti İstanbul okullarının gündemine taşıyarak, nitelikli ve erdemli gençlerin yetişmesini amaçladıklarını belirtti.
Kocaboğa, her hafta farklı konuların ele alınacağı ve toplam 36 temanın işleneceği çalışmada, hitap etme, dinleme, tokalaşma, büyükler, öğretmenler, komşular, sanal ve dijital iletişimde, törenlerde, telefon konuşmalarında, toplu taşıma araçlarında ve düşünce ile fikirde adab-ı muaşeret konularının işleneceğini açıkladı.
Uzmanlar Görüşlerini Paylaştı
Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Süleyman Doğan, gerçek rollerin sokaktaki insanlar tarafından sergilenmesi durumunda çocukların nasıl davranmaları gerektiğini öğreneceklerini vurguladı. Sosyal öğrenmeyle birçok davranışın öğrenildiğine dikkat çeken Doğan, adab-ı muaşeret kurallarının öncelikle bireylerin kendi davranışlarıyla başladığını ifade etti.
İbn Haldun Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sefa Bulut, adab-ı muaşeret kurallarının her yaş grubunu ilgilendiren önemli bir konu olduğunu belirtirken, toplum içindeki kopukluk hissine de değindi. Bulut, erken yaşlarda bu davranışların öğrenilmesi gerektiğini ve yetişkinlerin de bu konuda örnek olması gerektiğini vurguladı.
Uşak Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İdris Kabalcı, Çin’de adab-ı muaşeret kurallarının yaygın bir şekilde uygulandığına dikkat çekerek, toplum içindeki saygı ve nezaketin önemine vurgu yaptı.
Öğrencilerin İstanbul Türkçesi ile iletişim becerilerine sahip olmalarını hedefleyen “İstanbul Yüzyılı Maarif Modeli” projesi, adab-ı muaşeret ilkelerine riayet eden bireylerin yetişmesini amaçlıyor. Proje kapsamında sosyal ve eğitim hayatlarındaki örneklerin paylaşılması ve öğrencilere rol model olacak öğretmenlerin ve velilerin desteği hedeflenmektedir.
More Stories
Hamas-İsrail üçüncü esir takası gerçekleşti
Malatya’da konutlar tamamlanıyor
Kayseri’de 4 Katlı Binada Yangın: 11 Kişi Hastaneye Kaldırıldı